Forside

Nyhedsarkiv

Møder

Valgfrie tv-kanaler - bland selv

Vor leverandør af tv-signaler tilbyder en vis valgfrihed, hvad angår tv-pakkerne. Indtil for nylig bestod valget kun i at vælge mellem de tre tv-pakkker: Grundpakke, Mellempakke og Fuldpakke.

Det er nu også muligt at sammensætte sin egen Mellem- eller Fuldpakke, uden at det koster ekstra bortset fra nogle engangsudgifter.

Har du en Mellempakke og vælger at have "Bland Selv", kan du selv vælge 10 af de 35 kanaler, som der er i mellempakken. Man kan vælge mellem cirka 100 kanaler, og man kan gratis skifte dem ud en gang om måneden.

Også med Fuldpakken kan man få "bland Selv".

Bemærk, at man ikke kan nøjes med Grundpakken og så købe tilkøbe sig adgang til kanaler oveni.

Ønsker man muligheden for selv at vælge, kræver det en YouSee Tv-boks eller YouSee kort samt en kortlæser (CA modul). Kortlæseren koster 299 kroner, men de fleste nyere fladskærme har sådan en. Endelig er der udgifter til pakkeskift. Det er 575 kroner.

Det første YouSee-kort er gratis.

Bemærk, at man til hvert tv skal anvende en boks eller et kort, hvis man ønsker at se sine valgfrie tv-kanaler på det pågældende tv. Hvis man ikke har det, kan man kun se grundpakken.

Hvis man er interesseret, så ring til YouSee på 70 70 40 70.

Nærmere oplysninger: Ring eller skriv til Jelling Radio. Se adresse øverst på forsiden.

Hvad koster det?

Bland Selv pakker følger foreningens priser på de almindelige tv-pakker
En Mellempakke Bland Selv (Bland Selv 10) koster det samme som Mellempakken.
En Fuldpakke Bland Selv (Bland selv 36) koster det samme som en Fuldpakke.
Der følger automatisk et gratis kort med din bestilling.

Bestilling

Du kan kun bestille en Bland Selv-pakke ved YouSee på www.yousee.dk. Du skal være opmærksom på, at du er foreningskunde med fordelagtige pakkepriser. Derfor vises Mellempakke og Fuldpakke med Bland Selv først efter, at du har indtastet din adresse på YouSee’s hjemmeside.

Om teknik og udstyr

Ved skift til en Bland Selv-pakke, kan Grundpakkens programmerne fortsat ses på alle fjernsyn. De programmer du selv vælger, ud over Grundpakken, fremsendes som et krypteret produkt, der kræver udstyr til aflæsning af de programmer du selv har valgt.

Der skal derfor bestilles udstyr til de fjernsyn du ønsker at se dine Bland Selv-pakke på.

Udstyret kan være en kortlæser, (CA-modul) eller en tv-boks. Den første tv-boks er gratis, når du er medlem af antenneforeningen. Du skal selv bestille tv-boks eller kortlæsere til det antal fjernsyn du ønsker at se Bland Selv-pakken på – kan gøres på 7070 4040.

Opdateret den 13. marts 2021

TV-boks

Med en tv-boks kan man optage, starte forfra, spole og sætte programmer på pause. Se yderligere oplysninger her.

Men heller ikke her, er der nogen gratis frokost. En boks koster nu 30 kroner om måneden. Tidligere var prisen 90 kroner.

Opdateret den 10.2.2017